Search This Blog

Populariti Zizan Razak disalah-erti di “Himpunan Palesit Jalanan” TV3


416931_436476049751441_2073874800_n
Petang tadi, ratusan Bikers berkumpul di hadapan Sri Pentas tv3 untuk membantah kenyataan Mazidul Akmal Sidik yang menfitnah bikers sebagai ‘pelesit jalanan’ melalui rancangan Majalah 3. Video yang telah dirancang tersebut menampilkan dua orang penunggang superbike berlumba dijalanraya. Kesilapan Mazidul adalah tidak memberitahu penonton bahawa ianya adalah sesuatu yang telah dirancang malah menggelarkan penunggang superbike sebagai palesit jalanan dan mendatangkan kemarahan para rider di Malaysia.
Dipetik dari penjelasan seorang followers :

Screen Shot 2012-12-23 at 8.33.27 PM
Zizan baru menjelaskan kepada saya sebentar tadi dan meminta bantuan agar kes beliau difitnah memegang kertas AES itu kerana selepas beliau mahu masuk ke Seri Pentas Tv3 untuk mengacara racangan siaran langsung MELODI dan beliau telah lambat kerana di Demonstrasi oleh orang yang merusuh kerana Mazidul Akmal dari 999 memfitnah penunggang motor berkuasa tinggi. Zizan keluar dari kereta dan mahu masuk ke studio kerana kereta beliau tersangkut di tengah-tengah demonstrasi depan itu dan tidak mahu kelewatan. Sebagai seorang artis paling popular beliau di datangi dan diserbu oleh ahli demonstrasi yang mengenali beliau dan juga orang berebut untuk bergambar oleh orang yg membuat demotrasi dan tangan Zizan ketika dilihat dalam gambar amat banyak sekali barang dan ketika itu seorang ahli demontrasi itu telah memberi kertas yg Zizan tidak perasan apa itu dan terus mengangkat tangan dan masuk ke Studio tanpa mengetahui apa yg tertulis.
Screen Shot 2012-12-23 at 8.35.00 PM
Screen Shot 2012-12-23 at 8.35.38 PM
*dalam kenyataan bloger2 pembangkang mengatakan selepas melodi 1.45ptg dan itu adalah fitnah dan kejadian terjadi sebelum mahu mengacara Melodi.
*Mengangkat kertas boikot AES itu adalah tidak benar kerana beliau hanya melambai tangan kerana mahu cepat ke studio dan Zizan tidak mempunyai pegawai keselamatan.
Zizan meminta supaya pihak kerajaan mahupun rakyat tidak memanipulasi gambar itu dan memintanya menyokong dan menganggap ini satu kejadian yang tidak diketahuinya dan kerana populariti beliau telah disalah guna.
SES by business degree online promotion team.